Opdracht

Zou je de Big Five, leefgebieden, BPS-model, Balans-model en Maslows behoeftenhiërarchie eens kunnen toepassen:
  • Op jezelf: schrijf eens een zelfportret a.d.h.v. deze 5 kaders en neem dit op in je blog. Levert dat nog nieuwe inzichten op?
  • Maak op deze manier ook een portret van iemand uit de doelgroep.

Uitwerking


Zelfportret van Denna
O: Ik ben origineel, creatief en heel erg open.
C: Ik ben georganiseerd en betrouwbaar.
E: Ik ben erg sociaal, ik hou van gezelschap en ik ben extravert.
A:  Ik ben niet extreem vergevingsgezind maar ook niet snel geïrriteerd.
N: Ik ben vaak angstig (Hier ben ik het zelf niet mee eens) en ik pieker over veel dingen.

Zelfportret van Leonie
O: Ik ben erg traditioneel/conservatief ingesteld.
C: Ik geef meer de voorkeur aan om taakgericht  en perfectionistisch te werk te gaan.
E: Ik ben introvert.
A: Ik ben erg vriendelijk, hulpvaardig en ik toon veel belangstelling.
N: Ik ben redelijk stabiel, nuchter en onverstoorbaar.

Zelfportret van Laura
O: Ik  ben conservatief en niet heel creatief.
C: Ik ben ongeorganiseerd, onbetrouwbaar  en nalatig. (Hier ben ik het niet helemaal mee eens, veel mensen nemen mij in vertrouwen en dit is niet zonder reden).
E: Ik ben sociaal, vriendelijk, en praat graag.
A: Ik kan mijn irritaties makkelijk naar anderen uiten.
N: Ik ben kalm, zeker en relaxed.

Zelfportret van Robin
O: Ik ben conservatief en niet erg creatief.
C: Hier zit ik er tussenin, soms ben ik georganiseerd maar soms ook niet.
E: Ik ben vriendelijk, sociaal en ik ben graag onder de mensen.
A: Ik ben vergevingsgezind, sympathiek en ik houd rekening met de gevoelens van anderen.
N: Ik ben heel erg rustig en ik stress bijna nooit in een bepaalde situatie.

Zelfportret van Jordi
O: Ik heb een voorkeur voor traditionele en vertrouwelijke ervaringen.
C: Ik ben georganiseerd en zeer betrouwbaar.
E: Ik heb vaak de neiging om mij afzijdig te houden bij sociale situaties.
A: Ik houd altijd rekening met de gevoelens van anderen.
N: Ik zit hier een beetje in het midden. Ik ben soms kalm maar soms ook nerveus.